Tekst

Je hoort mensen tegenwoordig weleens zeggen dat niemand meer teksten leest. Onzin! We nemen per dag honderden woorden tot ons, maar omdat tekst overal opduikt, kiezen we wel zorgvuldig wat we lezen. Het is daarom belangrijk dat je teksten ten eerste soepel en fijn weglezen: de ‘leesdrempel’ moet laag zijn, en ten tweede een meerwaarde hebben voor de lezer. Ook is het belangrijk dat mensen de teksten kunnen vinden. Hiervoor moeten de teksten ‘zoekmachine vriendelijk’ zijn. Dit zijn teksten die de robot van Google leuk of relevant vindt en beloont met een hoog plekje in de zoekresultaten.
Een tekst aangenaam leesbaar maken, doen we door de juiste woorden te kiezen. We praten het liefst gewoon normaal, zodat iedereen ons begrijpt. Daarnaast maken we de tekst scanbaar met vlugge koppen en slimme opsommingen, zodat ook de gehaaste lezer, snel de juiste informatie in de tekst vindt.
Zoekmachine optimalisatie (SEO). Een lastig woord voor het volgende proces: een potentiele klant tikt een aantal zoekwoorden in, duizenden resultaten, jouw tekst staat bovenaan, de potentiele klant leest de tekst, is verkocht, wordt klant, blijft voor altijd klant, top! Om dit ietwat positief geschetste scenario werkelijkheid te laten worden, is een bijna wiskundige benadering van de tekst noodzakelijk: zoekwoorden moeten een x-aantal keer in de tekst voorkomen, de tekst moet een bepaalde lengte hebben en teksten moeten intern aan elkaar gelinked zijn. Geen zorgen, wij snappen dit.
Een meerwaarde voor de lezer creëren we door nuttige info met de lezer te delen: geen onnodig lange teksten met betreurenswaardige anticlimaxen. Wij maken inhoudelijk sterke teksten, waarin we met precies genoeg woorden de lezer informeren, overtuigen, inspireren of achterlaten met een lach.

Wat voor teksten schrijven jullie dan?

Goede vraag, simpel antwoord: alle soorten teksten. Denk hierbij aan:

  • copywriting
  • website teksten
  • blogteksten
  • SEO-teksten
  • productteksten
  • advertentieteksten
  • online en offline artikelen
  • tijdschrift artikelen
  • voice-over scripts
  • speeches
  • verslagen of rapporten
  • nieuwsbrieven
  • persberichten
  • corrigeren teksten
  • redigeren teksten

Blad-scan

Onzeker over je eigen teksten? Laat een gratis Blad-scan doen. Mail je teksten naar info@bladmedia.nl met als onderwerp Blad-scan. Binnen 48 uur heb je van ons een reactie op je teksten met (indien van toepassing) een verbetervoorstel. Wa-kost-dat? Nul euro’s!